+45 7020 6383 info@gptours.dk
+45 7020 6383 info@gptours.dk

Japans
Grand Prix
10. oktober 2021

Japans
Grand Prix
10. oktober 2021

BILLIGSTE PRIS.. FRA
12.990
BILLIGSTE PRIS.. FRA
12.990
Rejseperiode
5. - 11. oktober 2021
SE HELE UDVALGET
375

TAG MED TIL F1 I JAPAN

  • Suzuka er den eneste bane, der krydser sig selv. Det sker ved hjælp af en bro.
  • De to baner, der kæmper om at afholde Japans Grand Prix, er begge ejet af en bilfabrikant. Suzaka ejes af Honda, mens Fuji tilhører Toyota.
  • Det er kun sket to gange på Suzuka, at den startende top 3 også er sluttet i samme rækkefølge på podiet.
  • Der er særlige tribunesektioner kun med adgang for kvinder.
  • Hitsumabushi er en kulinarisk specialitet i Nagoya. Det er en skål ris serveret med skiver af grillet lokalfanget ferskvandsål.

KAN VI HJÆLPE?

Vore rejsekonsulenter og baneeksperter sidder klar til at vejlede dig. Kontakt os på

+45 7020 6383

info@gptours.dk

169dage
20timer
5minutter
29sekunder

RaceNight afvikles ikke på denne tur - kun v/grupper

Individuel rejse uden turleder

Moderne racere i en traditionsbunden kultur

FORMEL 1 I JAPAN KOMBINERER FART OVER FELTET MED STORE KULTURELLE OPLEVELSER 

Japan er på mange måder et meget moderne land, men alligevel holder japanerne stædigt fast i ældgamle traditioner, som definerer deres historie og kultur. Den er så anderledes, end hvad vi i Europa er vant til, og derfor er den umiddelbare interesse for formel 1 på de kanter også stor blandt danskere. Alligevel er det kun få, der ender med at tage af sted – for de fleste forbliver det en drøm. Dels er der langt til Japan og dels halter infrastrukturen omkring Suzuka-banen, hvilket kan gøre det besværligt at komme rundt. Derfor er det også oplagt at lade Formel 1 oplevelsen være en del af en længere rejse rundt i Japan.

Af storbyer er Suzuka-banen nærmest Nagoya, hvor det også er lettest at finde indkvartering i Formel 1 weekenden. Herfra er det nemmest at komme til banen med tog eller taxi. Det er oplagt at kombinere løbet med besøg i både topmoderne Tokyo med neonskilte, karaokebarer og elektroniske gadgets og Kyoto, der er et kulturelt skatkammer med gamle traditionelle templer, geishaer og teceremonier. Begge byer ligger indenfor overkommelig afstand med de japanske lyntog.

Grand Prix Tours tilbyder både entrebilletter og individuel rejse til Japans Grand Prix. Den individuelle tur består af fly, hotel og entrebilletter og kan skræddersys efter ønske og evt. udvides med besøg i andre japanske byer. Turen er uden dansk turleder.


GRAND PRIX TOURS TILBYDER FLG. PAKKER
  • Flypakke: 05.10 – 11.10 2021 inkl. fly, hotel og entrebilletter
  • Hotelpakke i 5 nætter samt entrebillet
  • Entrebilletter
  • Forlæng med rundrejse i Japan – ring og hør mere

HVAD ER INKL. I REJSEN

Pakkepriser med fly er inkl.:

  • Fly fra København til Nagoya t/r
  • 5 nætter på valgte hotel
  • Morgenmad på hotellet
  • Entrebillet og ståplads til banen fredag, lørdag og søndag
  • Velkomstgave
  • Biddrag til den Danske Rejsegarantifond

Pakkepriser hotel og entrebillet er inkl.:

  • 5 nætter på valgte hotel
  • Morgenmad på hotellet
  • Entrebillet og ståplads til banen fredag, lørdag og søndag
  • Velkomstgave
  • Biddrag til den Danske Rejsegarantifond

Alle priser er ekskl.:

  • Rejseforsikring og afbestillingsforsikring
  • Opgradering til tribuner
  • Evt. tillæg for enkeltværelse
  • Tilvalg af ekstra som transfer fra lufthavn, udflugter etc.
  • Forlængelse af rejse

Afgange og priser

AfrejsedatoTransportmådeDestinationLedige pladserFra pris
5/10 2021Fly fra KøbenhavnF1 Japan. Lamp Light Books Hotel el. lign., Nagoya. 7 dage/5 nætter. Fly fra KøbenhavnMere end 812.990Bestil

Vigtig information om rejsen

TRIBUNER

Der er mulighed for tilkøb af tribuner. Udvalget og tillægspriser ses under banekort længere nede på siden eller i trin 3 i bestillingen. Bemærk, at en bestilling først er registreret, når du i trin 3 klikker på “Gå videre” nederst på siden.

TIL DE KRÆSNE
Opgrader din billet til en F1 Experience pakke eller Paddock Club.
Læs mere om F1 Experience
Læs mere om Paddock Club

RACENIGHT

Turen til F1 i Japan er på individuel basis, og der er ikke RaceNight og turleder på rejsen. Er I en gruppe på min. 10 personer, kan RaceNight arrangeres.

TRANSPORT

TRANSPORT FRA LUFTHAVNEN
Der kan tilbydes privat transfer fra lufthavnen til hotellet fra. kr. 600 for 1-3 pers.

TRANSPORT TIL BANEN
Der er ca. 50 km fra centrum af Nagoya til banen. Der går toge fra Nagoya til Shiroko, hvorfra der er shuttle-busser til banen, men vær forberedt på, at togene er propfyldte i Formel 1 weekenden. Alternativt kan der køres med taxi. Transporttiden er ca. 60 min.

OPHOLD UDEN BILLET

Ønsker en eller flere personer i gruppen ikke F1 billet, er der et fradrag på kr. 800 pr. pers.

Program i Japan

DAG 1

DAG 2

DAG 3

DAG 4

DAG 5

DAG 6

DAG 7

INFORMATION

Tirsdag d. 05.10 2021

Afrejse fra Danmark.
Mødetid i lufthavnen er 2 timer før afgang.

Det er en lang flyrejse med skift. Undervejs bliver der sørget godt for jer med mad, drikke og underholdning.

Onsdag d. 06.10 2021

Ankomst til Nagoya.
Hvis der ikke er bestilt transfer, sørger man selv for at komme fra lufthavn til hotellet. Der er ca. 50 km fra lufthavn til centrum.

Resten af dagen er på egen hånd. Vi anbefaler at holde jer vågen så længe som muligt for at indstille jer på den nye tidszone. I bor centralt i Nagoya, der er den fjerdestørste by i Japan med omkring 2 mio. indbyggere og indbegrebet af en moderne storby. Dele af byen minder om noget fra en science fiction film, mens underholdningsdistriktet Sakae er billedet på det nutidige Japan med store neonreklamer på højhusene, masser af karaokebarer og selvfølgelig gode restauranter og barer. Her kan I tilbringe en fornøjelig aften.

Torsdag d. 07.10 2021

Morgenmad på hotellet.
Dagen er fri til at opleve Nagoya og omegn på egen hånd.

Bare en times togtur fra Nagoya finder du byen Toyota, der har lagt navn til det velkendte japanske bilmærke. Således har byen både et bilmuseum og en fabrik. Det er muligt at få en rundvisning på fabrikken, men der skal bestilles tid online forud og gerne i meget god tid, da der kun er et begrænset antal pladser, og interessen for deltagelse er meget stor - især i F1 weekenden.
Af andre spændende oplevelser skal nævnes byens borg, der "kun" er en rekonstruktion af den oprindelige, men alligevel er ganske imponerende og viser den magt, som ejerne havde i den såkaldte "samurai-periode". Mere fredfyldt er et besøg i en klassisk japansk have, mens du i det lokale Legoland kan mange af landets ikoniske seværdigheder bygget i legoklodser.

Fredag d. 08.10 2021

Morgenmad på hotellet.

Igen er dagen til fri disposition. Det er i dag, de første testkørsler køres. Den bedste måde at komme til banen er med tog. Anvender du Kintetsus tog, kan du kører til Shiroko uden at skulle skifte undervejs. Herfra afgår der shuttle-busser til banen. Samlet transporttid er ca. 60 min. Taxi er også en mulighed - og givetvis mere bekvemt - og taxikørsel i Japan er relativt billigt sammenlignet med danske priser.

Lørdag d. 09.10 2021

Morgenmad på hotellet.

I dag skal det meste af dagen nydes ved banen. Den sidste testkørsel skal køres, inden der sidst på dagen er kvalifikation. I løbet af dagen afvikles andre løb, så der sker noget det meste af tiden.

Benyt dagen til at komme lidt omkring og se de mange boder og team-shops. Snyd ikke dig selv for en tur i det ikoniske Pariserhjul, der giver en fantastisk udsigt over hele baneområdet. Det er dagen før dagen....

Søndag d. 10.10 2021

Morgenmad på hotellet

Det er dagen for Formel 1. Sørg for et godt og solidt morgenmåltid, inden I tager til banen.
Løbet starter kl. 14.10 og er færdig ca. 2 timer senere....
Efter løbets afslutning er der adgang til selve banen. Gå en tur rundt på asfalten, hvor F1 bilerne netop har suset rundt. Mange går på jagt efter smådele, der er faldet af bilerne i kampens hede.

Mandag d, 11.10 2021

Morgenmad på hotellet.

Hjemrejse.

GENEREL INFORMATION

Mødetid i lufthavnen er 2 timer før afrejse.
Rejsen kan forlænges efter ønske - evt. med ekstra dage i Kyoto og Tokyo.

Forbehold for ændringer.

F1 banen

LØBSDAG:    Søndag d. 10. oktober 2021
BANENAVN:    Suzuka Int. Racing Course

Tribunetillæg

Tribune E1400,-
Tribune D Zone 1-2-3900,-
Tribune C Lower1.600,-
Tribune E21.700,-
Tribune C Middle1.800,-
Tribune D Zone 4-52.200,-
Tribune A12.800,-
Tribune B13.000,-
Tribune R3.000,-
Tribune B23.400,-
Tribune Q23.400,-
Tribune A24.000,-
Tribune V1 Zone 1-2-34.400,-
Tribune V2 Zone 94.600,-
0
Første Grand Prix
0
Antal omgange
0m
Banelængde
0km
Distance
Om banen
Lidt statistik
Vi anbefaler
Se teknisk banekort
Eksklusive tribuner

Suzuka-banen er en af de mest spændende og måske farlige baner, der nogensinde har været brugt i Formel 1. Banen er kendetegnet ved, at den presser biler og kørere til det yderste. Honda byggede banen i 1962 som et testanlæg, og den var designet af datidens svar på Hermann Tilke, nemlig John Hugenholz. En stor temapark blev også bygget på banen, hvor det store pariserhjul står som kendetegn for Suzuka.

Efter at have lagt bane til diverse racerløb og Formel 2 var Suzuka-folket i 1987 trætte af at have tabt til Fuji-banen i kampen om Formel 1. Dette fik Hondas store indflydelse til sidst sat en stopper for, og Japans Grand Prix havde hermed et nyt hjem. Suzuka-banen var Japans nye Formel 1-hjemmebane og har siden været skyld i meget neglebideri – bl.a. kollisionen mellem legenderne Alain Prost og Ayrton Senna. Senest i 2014 hvor køreren Jules Bianchi i vådt føre mistede kontrollen over bilen og lå i koma i 9 måneder, inden han døde. 

Suzuka har en af sportens mest udfordrende sving. Blandt kørernes favorit er højhastighedskurven 130R (med 2 voldsomme ulykker i 2002 og 2003) og den berømte “spoon-kurve”. Dertil kommer banens flotte 8-tals layout. Banen har ofte været et af de sidste løb i kalenderen og derfor stået model til mange alvorlige miner og nedbidte negle. Det har ofte været her, afgørelsen for en hel sæson er faldet. Dette gør Japans Grand Prix til noget helt specielt.

Banerekord:   Lewis Hamilton (2019)
Vinder 2019:   Valtteri Bottas
Vinder 2020:  Aflyst

Tribune B2 – Oplev starten og senere flotte highspeed-dueller
Tribune Q2 – Sienna og Prost gjorde denne chikane legendarisk

 

OPLEV F1 BAG KULISSERNE MED PADDOCK CLUB ELLER F1 EXPERIENCE

Med de dyre og eksklusive adgangsbilletter opleves Formel 1 direkte fra sportens hjerte. Med disse billetter har man sikre sig adgang til helt specifikke områder og private suiter. Men selv indenfor denne type billetter er der stor forskel på, hvor man kan komme, og hvad man har adgang til. Mulighederne er enorme, og der kommer nye til hvert år.

Vi kan tilbyde alle typer af billetter alt efter ønske og undersøger også gerne særlige ønsker.
Læs mere på

Paddock Club
F1 Experience

Her opleves en fremragende beliggenhed med de bedre siddepladser, som giver en enestående panoramaudsigt over racerbanen.

Galleri

Lær mere om Nagoya og Kyoto

EN ANDERLEDES FASCINERENDE KULTUR…

Japan forbliver en af de mest eksotiske destinationer i Formel 1 kalenderen. Lokalt kaldes landet Nippon, hvilket betyder “hvor solen står op”. Landet er 377.975 km2 og består af en kæde af øer, hvoraf de største er Kyushu, Shikoku, Honshu og Hokkaido. Hovedstaden Tokyo er en af de mest spændende og livlige byer i verden, mens landdistrikterne modsat er et kaotisk mix af total isolation og en tæt befolkningstæthed. Bjergene er, især i den nordlige del af landet, blændende smukke, men så godt som umulige at bebo. De fladere områder i det centrale og sydlige Japan huser langt de fleste af landets 127 mio. indbyggere og lægger jord til det begrænsede landbrug. 

I forbindelse med F1 i Japan bor du på hotel i Nagoya, der ligger ca. 60 km fra banen. Nagoya er Japans fjerdestørste by med omkring 2 mio. indbyggere, så det er en vaskeægte storby med alt, hvad dertil hører. Som i de fleste større japanske byer blandes futuristisk arkitektur med gamle, traditionelle templer, og det moderne liv går hånd i hånd med de gamle traditioner. Sakae-distriktet i centrum er et underholdningsmekka, hvor du finder masser af lækre restauranter, der serverer både japanske og internationale retter. Efterfølgende kan du gå på en af de mange karakteristiske karaokebarer og måske selv gribe mikrofonen, hvis du tør. 

Det er lettest at tage sig rundt i Nagoya med bus eller metro, når lidt længere strækninger skal tilbagelægges. Når du skal til Suzuka-banen, kan du tage Kintetsus tog fra Nagoya til Shiroko, hvorfra du skifter til en shuttle-bus, der kører ud til banen. Alternativt er taxikørsel forholdsvis billigt sammenlignet med danske priser.

Fra Nagoya er der ikke mere end 130 km til en af Japans “must see”-attraktioner: Den gamle kejserby Kyoto. Til trods for en barsk fortid med jordskælv, krige og brande i byens tidligste historie, blev byen sparet for bomber under 2. Verdenskrig. Kyoto har bevaret sin unikke kultur med mere end 2.000 buddhistiske templer, et utal af smukke japanske haver og flotte paladser. I det hele taget rummer Kyoto noget af det bedst bevarede arkitektur fra denne verdensdel samt udstråler en sjælden uimodståelig charme.

Den lange rejsetid og den meget anderledes kultur i Japan taget i betragtning er det en oplagt mulighed at forlænge besøget i Japan, så der bliver tid til at opleve mere af dette fascinerende land. Både pulserende Tokyo og smukke Mount Fuji er indenfor rækkevidde og kræver ikke mange ekstra dage. 

TO DO

  • Besøg museet og fabrikken i bilbyen Toyota
  • Se Japans største seværdigheder bygget i legoklodser i det lokale Legoland
  • Underhold dig selv og andre på karaokebar
  • Dagsudflugt til det kulturelle skatkammer Kyoto – deltag i en traditionel teceremoni og se nærmere på de dragende geishaer

PRAKTISK INFO

VALUTA:  Den lokale møntfod er Yen, som med fordel kan medbringes hjemmefra. Brug af kreditkort er ikke så udbredt som herhjemme, men hvis du skal hæve kontanter i Japan, anbefales det at bruge automaterne i 7-11 kioskerne frem for i bankerne. Kurs 14.01 2021 – 100 Yen = 6 DKK.

DRIKKEPENGE: Det er ikke kutyme at give drikkepenge i Japan. På nogle restauranter betales en “bordafgift” på ca. 10%.

SPROG: Nationalsproget er japansk, men især yngre japanere er gode til engelsk. De fleste skilte er kun på japansk, men på hoteller og i den offentlige transport skiltes også på engelsk.

TIDSZONE: Japan er 8 timer foran Danmark.

VEJRET: Det er tidligt efterår i Japan i oktober, hvilket kan betyde alt fra regn til høj solskin. Som oftest er himlen dog blå, og temperaturen omkring 20 grader.

PAS & VISUM: Der kræves ikke visum til Japan, men der skal medbringes gyldigt pas.