+45 7020 6383 info@gptours.dk
+45 7020 6383 info@gptours.dk

Forberedelse

Theme's Elements

Incentive- og belønningsrejser

Giv en unik oplevelse til dine ansatte, og mærk kampgejsten og motivationen stige. Rejsen har til formål at anerkende og belønne medarbejdernes arbejdsindsats.

Som virksomhedsleder er det vigtigt at anerkende dine medarbejders arbejdsindsat...

Intet motiverer medarbejdere mere end guleroden ved en rejseoplevelse!

Skal det være luksus eller adventure, vil I underholdes eller præstere. Måske lidt af det hele?  Vi skræddersyer hvert skridt på rejsen til lige netop jer

Vi udarbejder et oplæg udfra vores fæ¦lles snak, hvorefter vi sammen justerer indholdet indtil alle er glade. Herfra er resten i vores hænder med en professionel afvikling. Vi har erfarne turledere i “marken” og dygtige folk bag skrivebordene i Danmark. Tilsammen giver det den perfekte back-up.
Et spændende indhold er essensen af incentive- og belønningsrejser. Vi ved hvad der skal til for at skabe noget unikt, noget som giver sammenhold og ikke mindst uforglemmelige minder. Derved garanterer vi dig for at din investering bliver brugt bedst muligt.

Bestil i god tid

Vær ude i god tid…
NÃ¥r I har taget beslutningen, sÃ¥ tager vi tiden. Sammen mødes vi til en snak om ønsker for projektet. Her skal vi  ind pÃ¥ de mere lav-praktiske ting som tidspunkt for rejsen, ca. antal personer, ønsket indhold og destination, varighed etc. Vi anbefaler at starte planlægningen i rigtig god tid….. Denne process kan tage mÃ¥neder og det mest perfekte for virksomheden er, at medarbejderne har lang tid, hvor de kan glæde sig til turen.

Kvalitet tager tid -¦ Det gælder både jeres og vores arbejde. Derfor vil vi kunne tilbyde de vildeste oplevelser når du efterspørger i god tid, så har i også god tid til at glæde jer, og arbejde hårdt hen mod guleroden.

En god incentive-rejse skal helst planlægges et års tid i forvejen. Jo længere tid, der er til afrejse, jo flere valgmuligheder vil I have. Er der kortere tid til afrejse, klarer vi naturligvis også det, men det kan være vanskeligere at finde plads på de ønskede flyafgange og hoteller.

Over for jeres medarbejdere ligger der stor signalværdi i, at de kan se, at der er en incentive-rejse i støbeskeen.

Den ultimative gulerod

– Det er den klassiske gulerodsteknik, forklarer Tina. – Hvis du gør sådan og sådan, så vanker der det og det i den anden ende. Det kan også være, at man gerne vil markere sig som virksomhed og gøre sig attraktiv over for en særlig type af medarbejdere, eller at man vil bruge incentive-rejsen til at skabe et bedre arbejdsmiljø.

– Vi ser også en stigende tendens til, at virksomheder bruger incentive-rejser til at skabe netværk og knytte tættere bånd til deres kunder. I alle tilfælde kræves det, at man i god tid er nogenlunde afklaret med, hvad rejsen skal gå ud på, så man kan kommunikere om den udadtil.

Tidshorisont

Budget og behov

Hos Nyhavn Rejser bliver jeres incentive-rejse altid skræddersyet ud fra jeres specifikke behov og ønsker, og derfor er der ikke to incentive-rejser, der er ens.

– Det første skridt er altid en grundig dialog med kunden, hvor vi spørger ind til, hvem deltagerne er, og hvad kunden gerne vil opnå med rejsen, fortæller Birgitte.

– Hvis det eksempelvis drejer sig om, at kundens medarbejdere skal have en belønning, så er det vigtigt for os at få et detaljeret billede af, hvilken type mennesker der er tale om, så vi kan få en idé om hvilke oplevelser og destinationer, der vil være attraktive for dem.

Brug budgettet som udgangspunkt

Og der er mange faktorer, der skal tages i betragtning. Hvilke overvejelser har I selv gjort jer? Hvilke rejser har virksomheden før arrangeret? Hvilken faggruppe er her tale om, og hvordan fordeler alder og køn sig? Er der noget, vi skal undgå af eksempelvis etiske årsager, eller er der særlige hensyn, der skal tages?

Hvornår skal rejsen finde sted, og hvor lang tid skal den vare? Skal vi holde os til Europa, eller skal vi finde en oversøisk destination? Hvordan ser budgettet ud?

– Mange er tilbageholdende med at lægge sig fast på et specifikt budget fra starten, men en form for estimat er vigtigt for, at vi kan spore os ind på hinanden og vurdere, hvor i verden vi bedst kan finde en løsning, der opfylder kundens behov, forklarer Birgitte. 

VÆLG AKTIVITETER, DER UNDERSTØTTER FORMÅLET og TRÆF DEN RETTE BESLUTNING

Selv om de fleste incentive-rejser også har et fagligt indhold i form af eksempelvis mødeaktiviteter, virksomheds- eller fabriksbesøg, så er det de sociale aktiviteter, der er i højsædet.

Det kan være alt fra praktiske teambuildingøvelser, hvor jeres medarbejdere kastes ud i uvante udfordringer, til forkælelse med gastronomi og velvære eller store kulturelle og naturmæssige oplevelser.

Samvær frem for alt

– Jeg kan godt lide at udfordre mine kunder, når vi planlægger rejsens program, siger Birgitte. – Det, som den rejseansvarlige selv er begejstret for, er ikke nødvendigvis noget, som hele gruppen vil sætte pris på, og den løsning, der ligger lige for, er sjældent den bedste.

– Et godt aktivitetsprogram behøver ikke koste en formue, supplerer Tina. – Det er det gode samvær, der er vigtigst, og enkle aktiviteter såsom gummistøvlekast i Irland kan fungere lige så godt som helikopterflyvning over Grand Canyon.

Efter de første samtaler udarbejder vi et rejseforslag med forslag til destinationer, programmer, hoteller og aktiviteter i varierende prisniveauer. Nu er det op til jer at vurdere hvilken rejse, der er den rette.

Det er et stort ansvar. En forkert beslutning kan få hele rejsens formål til at forfejle.

Overvej en inspektionstur

– Især ved større arrangementer anbefaler jeg altid den rejseansvarlige, at vi tager på en inspektionstur sammen, siger Birgitte.

– På den måde kan kunden selv se de foreslåede hoteller og afprøve de udflugter og restauranter, som vi har fundet frem. Mange synes, at det er en overflødig omkostning, men inspektionsturen giver en tryghed, der er alle pengene værd, og vi finder selvfølgelig altid den billigst mulige løsning.

– Jeg har endnu aldrig oplevet, at der ikke er blevet ændret på et program efter en inspektionstur, fordi der er kommet nye idéer til, eller kunden har opdaget, at der er nogle andre forhold, der skal prioriteres.

TRÆF  BESLUTNING, BRUG JERES ERFARINGER OG MINDER, præsenter rejsen så den får værdi

Efter de første samtaler udarbejder vi et rejseforslag med forslag til destinationer, programmer, hoteller og aktiviteter i varierende prisniveauer. Nu er det op til jer at vurdere hvilken rejse, der er den rette.

Det er et stort ansvar. En forkert beslutning kan få hele rejsens formål til at forfejle.

– Især ved større arrangementer anbefaler jeg altid den rejseansvarlige, at vi tager på en inspektionstur sammen, siger Birgitte.

– På den måde kan kunden selv se de foreslåede hoteller og afprøve de udflugter og restauranter, som vi har fundet frem. Mange synes, at det er en overflødig omkostning, men inspektionsturen giver en tryghed, der er alle pengene værd, og vi finder selvfølgelig altid den billigst mulige løsning.

– Jeg har endnu aldrig oplevet, at der ikke er blevet ændret på et program efter en inspektionstur, fordi der er kommet nye idéer til, eller kunden har opdaget, at der er nogle andre forhold, der skal prioriteres.

Måske er I så begejstrede for den rejse, I har planlagt, at I har lyst til at fortælle alle om den med det samme. Men det er ikke altid den rette strategi, mener Tina og Birgitte.

– Mange af vores kunder har rigtig gode erfaringer med at give information om rejsen drypvis med teasers, der skal skabe spænding om rejsen og fastholde motivationen ved at minde medarbejderne om, hvad det er for en gulerod, der venter forude, siger Tina.

Byg op med teasers

Lad selv deltagerne gætte, hvor turen skal gå hen, ved løbende at rundsende stikord og fun facts, der beskriver destinationen. Følg op med fotos og videoklip, udsnit af menuen på en restaurant, I skal besøge, eller hold en fredagsbar, der er inspireret af rejsens tema.

Skal der produceres fælles t-shirts, arrangeres velkomstgaver eller andet særligt rejsemateriale, er vi naturligvis behjælpelige med det.

– Det handler om at sørge for, at rejsen får en konkret værdi for den enkelte deltager, siger Tina. – Det er vigtigt, at medarbejderne glæder sig og anerkender, at her virkelig er tale om en særlig gestus fra deres arbejdsplads.

Når rejsen er overstået, vil alle deltagere have lært hinanden at kende på en helt ny måde. Og deri ligger i virkeligheden rejsens allerstørste værdi, mener Birgitte.- Når man rejser sammen som gruppe, opstår der en helt anden dynamik end den, der hersker hjemme på kontoret. Måske viser rejsen, at visse medarbejdere arbejder bedre sammen i andre teams end dem, de normalt indgår i. Måske afslører teambuildingøvelserne nogle nye kompetencer, eller at nogle medarbejdere kan pålægges mere ansvar eller løfte andre opgaver.Det er alt sammen noget, som en opmærksom ledelse kan drage nytte af, når rejsen er overstået.Evaluering som afsæt for nye eventyrI vil altid blive kontaktet af jeres projektleder for at evaluere rejsen. Hvad var godt? Hvad kan gøres endnu bedre?Gør gerne notater undervejs, og hæft jer ved hvilke oplevelser, der hyppigst bliver talt om på kontoret efter hjemkomst. Om alt går vel, skal I jo snart af sted igen. Og har turen været god, vil jeres medarbejderes forventninger til den næste rejse være endnu højere.- Minderne fra en god firmatur er den bedste ansporing til at fastholde de gode takter på arbejdspladsen, siger Tina.- Hvem vil ikke gerne på sådan en tur igen? Det stiller selvfølgelig også krav til os om, at vi skal blive ved med at overraske og imponere. Men den udfordring tager vi hellere end gerne op.