Flere nyheder

  • Så er kampen i gang.

    09-07-2018

    Så er kampen i gang.

    Formel 1-journalist Peter Nygaard rapporterer fra Silverstone.

    Det britiske grandprix blev løbet, hvor Formel 1-VM 2018 blev alvor. Indtil weekenden i Silverstone havde både den overordnede kamp om VM-titlen mellem Ferrari og Mercedes og den interne Haas-fight mellem Kevin Magnussen og Romian Grosjean været sådan lidt hygge-nygget, hvor parterne ustandselig udtalte sig positivt om hinanden.

    Det er slut nu - handskerne er virkelig kommet af. Efter Kimi Raikkonen ramte Lewis Hamilton på første omgang og Sebastian Vettel derefter kunne køre sejren hjem til Ferrari, kom Mercedes-ledelsen med udtalelser om, at sammenstødet var sket med vilje. Det er jeg nu ikke så sikker på, men hele affæren viser, hvor presset Mercedes er efter fire års total-dominans. Dét synes jeg kun er positivt, og Grand Prix Tours´ gæster kan i hvert fald glæde sig til intense kampe mellem sportens to deciderede tophold i resten af sæsonen.

    Og hvad sker der hos Haas? De har aldrig været hinandens bedste venner, Kevin Magnussen og Romain Grosjean. Men de har trods alt heller aldrig stødt sammen. Indtil første omgang i Silverstone. OK – det var en ’race incident’, men den var næppe sket, hvis Grosjean ikke havde følt sin position i teamet truet.

    I år er det Kevin Magnussen, der er Haas´ bedste bud på VM-point, og det passer ikke den temperamentsfulde franskmand. Han kører nu hårdt for at følge med K-Mag, men den iskolde dansker er nærmest ligeglad (når han altså ikke bliver påkørt!): Magnussen giver bare gas – men bliver samtidig endnu hurtigere af presset fra teamkammeraten.

    Der bliver noget at snakke om på vores Race Nights i Tyskland om mindre end 14 dage


    De skæve nyheder fra SPIelberg

      FORCE INDIA HYRER DANSK KØRER
    Torsdag præsenterede Force India en dansk kører! 22-årige Mads Sørensen skal ’køre’ for teamet i det nye officielle F1 Esport-mesterskab. Sørensen kvalificerede sig sidste år til finalen i Abu Dhabi, hvor han imponerede med hurtigste omgang. Han får den 19-årige tysker Marcel Kiefer som teamkammerat.
         
     

    FORCE INDIA = FORCE DENMARK

    Mads Sørensen bliver den anden dansker hos Force India. Siden sæsonstarten har 25-årige Emilie Rath arbejdet for teamet som mekaniker. ”Det har altid været min drøm at arbejde i Formel 1,” siger Emilie.
         
     

    MAX SPILLER FIFA MED PROFFERNE

    Formel 1 får mere og mere øjnene op for Esport – og ikke kun racer-spillene. I dagene op til løbet på Silverstone gav Red Bull Max Verstappen mulighed for at spille FIFA med en Ryan Pessoa, der med kælenavnet ’Hashtag Ryan’ spiller professionelt.. 
         
     

    LUNDGAARD TRÆNER HOS RENAULT

    Christian Lundgaard dukkede fredag op i Silverstone-paddocken. ”Jeg har hele ugen været på træningslejr i Renaults hovedkvarter i Enstone,” fortalte den unge dansker. ”Vi skulle blandt andet sejre i kajak. Ufatteligt kedeligt…”
         
     

    RICCIARDO KLATRER

    Daniel Ricciardo trænede også på en alternativ måde op til det britiske grandprix. Red Bull sendte ham op på en klatrevæg – i godt selskab med en af Englands bedste klatrere, Shauna Coxey..
         
     

    ROSCOE GÅR MODEL-VEJEN

    Det måtte jo ske: Lewis Hamiltons elskede hund Roscoe har fået sin første modelkontrakt. ”Han har fået en aftale med et modelbureau i Los Angeles, og scorer 700 US Dollars om dagen,” fortalte en stolt Lewis.
         
     

    HAMILTON I KILT    

    Lewis Hamilton selv er også på vej ind i modelbranchen. Hans nye aftale med Tommy Hilfiger betyder, at han optræder i mere eller mindre outrerede outfits. På forsiden af den seneste udgave af engelske GQ Magazine optræder han for eksempel i kilt. Vi skal spar læserne for kilt-billedet, men her er et foto af Lewis i et af sine mere ’elegante’ påfund.
         
    I

    STOFFEL OG DE FERRAN-FAMILIEN

    Der har længe været rygter om Stoffel Vandoornes McLaren-fremtid, men måske sidder han sikrede i sadlen en de fleste regner med. Efter Eric Bouillier i sidste uge trådte tilbage, er den tidligere IndyCar-kører Gil de Ferran blevet forfremmet til jobbet som sportschef. Og han er såmænd også Stoffels svigerfar: Anna de Ferran og Stoffel Vandoorne har været kærester det seneste år..
         
    I

    BARE EN HELT ALMINDELIG DAG

    Guenther Steiner er noget så sjældent som en F1-boss med humor. Fredag, da Romain Grosjean havde smadret sin bil og Kevin Magnussen blev kaldt til dommerne efter en episode med Fernando Alonso, kommenterede Haas-chefen situationen således: ”Den ene bil er smadret og vores ene kører er hos dommerne. En helt almindelig dag på kontoret…”
  • Big Mag, Big Max!

    02-07-2018

    Big Mag, Big Max!

    Formel 1-journalist Peter Nygaard rapporterer fra Spielberg.

    Østrigs Grand Prix blev en triumf for Haas. På en dag, hvor storhold som Mercedes og Red Bull helt eller delvist udgik med tekniske problemer, kom feltets mindste team i mål på fjerde- og femtepladsen med Romain Grosjean og Kevin Magnussen. Det var en mega-præstation af alle i teamet, og det stopper ikke her: Nu er Haas en reel bejler til femtepladsen i konstruktør-VM. Og K-Mag kan gøre sig realistiske håb om at slutte på den syvendeplads i kører-VM, som han besætter i øjeblikket!

    I front blev løbet en sjælden fiasko for Mercedes, hvor både Lewis Hamilton og Valtteri Bottas udgik. Sølvpilene havde ellers – med en ny motor-update og en ny aero-pakke – domineret kvalifikationen, men noget tyder på, at man har presset teknikken for meget. I hvert fald er det nu Sebastian Vettel og Ferrari der fører de to VM-tabeller…

    Løbet på Red Bull Ring blev en hjemmebanetriumf for Max Verstappen. Jo – jeg ved godt han er hollænder, men der var mindst 20-30.000 af hans landsmænd på plads på banen. Og han kører trods alt en Red Bull! Unge Max imponerede ved moden kørsel, hvor han bedre end alle andre formåede at holde liv i sine dæk. Max-flot kørt!

    Den mest hektiske sommer i Formel 1-historien fortsætter i højeste gear, og allerede i den kommende weekend er vi på plads i Silverstone til det britiske grandprix. Silverstone er endnu en bane med masser af højfarts-kurver, så der er lagt op til nye VM-point til Kevin Magnussen og Haas-teamet. Det er noget, vi kan diskutere nærmere til Race Night på Premier Inn i Milton Keynes lørdag aften!

    See you!


    De skæve nyheder fra SPIelberg

      FRED OG INGEN FINNE-FARE
    Kevin Magnussen var rasende over den måde Kimi Raikkonen ødelagde hans kvalifikation i Frankrig, og da de to nordboer blev placeret side om side til torsdagens pressekonference i Østrig, var der lagt op til ballade. Men nej: Fem dage er en evighed i Formel 1, og de to kamphaner virkede som om, de havde glemt bataljen i Paul Ricard. 
         
     

    FULD AF NUMRE

    Hvordan har F1-kørerne valgt deres startnumre? I Østrig blev en del af hemmelighederne røbet. Lewis Hamilton har nummer 44, fordi han havde det nummer i sine gokart-dage. Kevin Magnussen har nummer 20, fordi det var hans startnummer, da han vandt Renault World-serien i 2013. Sebastian Vettel brugte nummer fem i sine gokart-dage, og havde også det nummer, da han vandt sin første VM-titel i 2010. Daniel Ricardo har valgt nummer tre for at ære NASCAR-legenden Dale Earnhart. Fernando Alonso har nummer 14, fordi han havde samme nummer, da han som 14-årig vandt gokart-VM 14. juli 1996. Hamilton (på halsen) og Ricciardo (på lillefingeren) har for øvrigt også tatoos med deres startnumre.
         
     

    NY (SPOR)VOGN TIL RED BULL

    Graz, den nærmeste storby til Red Bull Ring, har nu en sporvogn udsmykket i energidrik-gigantens farver. I ugen op til Østrigs Grand Prix var Max Verstappen og Daniel Ricciardo på besøg i Graz, hvor de naturligvis fik en tur i ’deres’ sporvogn. 
         
     

    MAX OG DANI ÆREDE MARKO I GRAZ

    Helmut Marko, tidligere Formel 1-kører og mangeårig über-boss for Red Bull´s Formel 1-aktiviteter, er for nylig blev udnævnt til æresborger i sin hjemby, Graz. Max Verstappen og Daniel Ricciardo besøgte i den forbindelse Marko, og tog første skridt mod selv at blive æresborgere: De fik deres navne i byens ’Gyldne Bog’.
         
     

    INGEN GRANDPRIX I TYSKLAND I 2019?

    Alt tyder nu på at Tyskland ikke er med i Formel 1-kalenderen 2019. Der blev for snart mange år siden etableret en turnusordning, hvor Nürburgring og Hockenheim på skift lægger asfalt til Tysklands Grand Prix, men Nürburgring er ikke interesserede i at afvikle løbet næste år. Hockenheim, hvor Tyskland Grand Prix 2018 køres i 20.-22. juli, forhandler allerede nu om et comeback i 2020, men vil ikke være med igen allerede næste år.
         
     

    OLDTIMERS PÅ RED BULL-RING

    Østrigs Grand Prix har tradition for at hylde fortidens racerstjerner. For et par år siden var det tidligere F1-kørere, sidste år var det Le Mans-stjerner anført at Tom Kristensen og i år var det kørere og biler fra det tyske ’Rennsport Meisterschaft’. Blandt deltagerne i paraden med de spændende biler: Niki Lauda, Jochen Mass, Hans-Joachim Stuck og Gerhard Berger.
         
     

    KONCERTER MED LOKALE STJERNER    

    På Red Bull Ring har man også grandprix-koncerter. Men hvor man i Singapore og Abu Dhabi byder på navne som The Killers og Guns ´n Roses, var det i Østrig lokale navne som Gert Steinbäcker og Pizzara & Jaus, der stod øverst på plakaten..
         
    I

    LEWIS SYNGER MED CHRISTINA

    Nu kan det afsløres: XNDA er…Lewis Hamilton! På den nye Christina Aguilera-sang ’Pipe’ synger en vis XNDA et vers. Nu afslører engelske medier, at det såmænd er Lewis Hamilton, der gemmer sig bag dæknavnet. Den firdobbelte verdensmester lægger ikke skjul på, at han efter racer-karrieren har ambitioner i musikbranchen.
         
    I

    RACE-NIGHT I GPT-CAMP´EN

    Grand Prix Tours hyggelige camp 45 meter fra Red Bull Rings hovedindgang dannede lørdag rammen om en af årets største Race Night. Le Mans-vinder John Nielsen og Red Bull-mekker Ole Schack dukkede op som gæstestjerner, og ’Danmarks Bedste Ekspertpanel’ svarede på masser af gode spørgsmål
  • Super-Mag!

    25-06-2018

    Super-Mag!

    Formel 1-journalist Peter Nygaard rapporterer fra Le Castellet.

    Med en overlegen sejr fra pole position tilbageerobrede Lewis Hamilton i Frankrig VM-føringen. Hans titelrival Sebastian Vettel havde et sjusket løb, og ramlede sammen med Valtteri Bottes på første omgang. Han reddede sig i mål på femtepladsen, men er nu 14 point efter Hamilton i den samlede stilling.

    Kimi Raikkonen reddede lidt af Ferraris ære med en fin tredjeplads efter Max Verstappen, der denne weekend var bedste Red Bull-kører. Den unge hollænder overskyggede teamkammerat Daniel Ricciardo, der med en beskadiget frontvinge kom i mål på fjerdepladsen. 

    Og så…trommehvirvlel: Sjettepladsen. Den gik til Kevin Magnussen, der efter en misforståelse med Raikkonen ’kun’ startede fra niendepladsen (tænk at jeg nu kan skrive ’kun’ om en dansk niendeplads på gridden!).

    Han holdt sig flot ude af alle problemerne på den kaotiske første omgang, og kørte herefter et modent løb, der indbragte yderligere otte VM-point.

    Og det bliver endnu bedre: De næste baner – med Red Bull Ring allerede i næste weekend – passer endnu bedre til Haas-raceren.

    I skal således kun sove seks gange, inden der er lagt op til nye VM-point til Super-Mag. Med mindre I altså skal med Grand Prix Tours til Østrig. Her bliver det måske svært at sove natten til søndag. Jeg mener: Efter alle de røverhistorier jeg og mine gæstestjerner vil diske op med til Race Night.

    Auf wiedersehen!


    De skæve nyheder fra le castellet

     

    COCKTAILS HOS RENAULT

    Renault fejrede deres nye, gamle hjemmebaneløb med et cocktail-party på banen. Aperol, pindemadder og Alain Prost og Carlos Sainz Jr, der spillede petanque – what´s not to like? 
         
     

    GRAFITTI RENAULT

    Renault præsenterede i Paul Ricard en special-lakeret udgave af en af deres biler. ’Designet’ (måske et for stort ord i denne sammenhæng stammede fra graffiti-kunstneren Tilt. Måske mere ’anderledes’ end egentlig ’køn’?
         
     

    FERRARI-BOG TIL 185.000,-

    Hvis man ikke har råd til en Ferrari har man vel råd til en Ferrari-bog? Ikke nødvendigvis: Det tyske luksus-forlag Taschen har netop præsenteret ’Ferrari’ – et digert værk på 514 sider. I den såkaldte ’Art Edition’, der leveres i en aluminiumskasse og yderligere inkluderer en ’bogstøtte’ (begge designet af Marc Newson) og signaturer fra Piero Ferrari, Sergio Marchione og John Elkann, koster 185.000 kroner. Men så er den også fyldt med eksklusive fotos – inklusiv en håndfuld fra danske Grand Prix Photo. 
         
     

    MICHAEL SCHUMACHER MUSEUM ÅBNET

    I ugen op til Frankrigs Grand Prix åbnede ’Michael Schumacher Private Collection’ i Motorworld Köln. På mere end 1000 kvardratmeter udstiller Schumacher-familien en lang række af den syvdobbelte verdensmesters biler og memorabilia. ”Det her er Schumacher-familiens tak til Michaels mange fans,” sagde manager Sabine Kehm ved åbningen. Mere info på www.motorworld.de.
         
     

    ICKX I FERRARI PÅ SPA-FRANCORCHAMPS

    Grand Prix Tours´ mange gæster til det kommende grandprix i Belgien kan godt begynde at glæde sig: Søndag vil den otte-dobbelte grandprix-vinder (og seks gange vinder af Le Mans) Jacky Ickx køre en omgang i en af Formel 1-historiens smukkeste biler, hans Ferrari 312B fra 1970.
         
     

    GUNS  N´ROSES I ABU DHABI

    Arrangørerne i Abu Dhabi har nu offentliggjort to af navnene til deres legendariske grandprix-koncerter i ved sæsonfinalen i november. The Weekend spiller fredags mens F1-sæsonen 2018 slutter med en utvivlsomt mindeværdig koncert med Guns n´Roses søndag aften. De amerikanske rock-legender har tidligere spillet op til ’asfaltbal’: I 2013 optrådte de ved Malaysias Grand Prix.
         
     

    VET OG GRO STOPPET AF POLITIET

    Området omkring banen udviklede sig hele weekenden til et enormt trafikkaos; godt hjulpet af det franske politi, der tydeligvis ikke var opgaven voksen. Sebastian Vettel og Romain Grosjean fulgtes fredag morgen til banen, og blev stoppet og tilbageholdt af politiet. ”Da jeg fortalte, at vi var F1-kørere, var svaret – og jeg citerer: Det kan vi ikke tage os af,” fortalte Grosjean.
         
    I

    KLODSET HULKENBERG

    Renault-sponsor Lego havde til lejligheden opbygget en model af Nico Hülkenberg i deres store Fan Zone-område. Jeg ved ikke om Kevin Magnussen så den, men havde utvivlsomt haft en fest, hvis han havde opdaget figuren. Hülkenberg, klodser, ’lick my balls’ – get it?
         
    I

    RACE NIGHT PÅ HOTEL MERCURE

    Vores Race Night-koncept havde fransk premiere lørdag og blev afholdt i Hotel Mercure Hyeres´ hyggelige have. Kold rosé, endnu koldere øl, tapas a la France og masser af hygge og gode spørgsmål. Nu venter den østrigske Race Night med gæstestjerne und Alles i Grand Prix Tours-campen i Spielberg på lørdag!
  • Vettel tilbage i front

    11-06-2018

    Vettel tilbage i front

    Formel 1-journalist Peter Nygaard rapporterer fra Montreal.

    Underrubrik:
    K-Mag glæder sig til ’rigtige’ racerbaner

    Med en overlegen sejr i Canadas Grand Prix generobrede Sebastian Vettel (Ferrari) føringen i Formel 1-VM 2018. Hans titelrival Lewis Hamilton kom blot i mål på femtepladsen, og dermed er stillingen inden Frankrigs Grand Prix om 14 dage Vettel 121 – Hamilton 120. Kan det blive mere spændende? Næppe!

    VM-kampen bølger frem og tilbage, og det er nu ’dagsformen’ der afgør, hvem der vinder de enkelte løb. At det blev Vettel i Montreal hænger sammen med at den seneste Ferrari-motor har givet så mange ekstra hestekræfter, at den nu er meget tæt på Mercedes V6´eren.

    Resultatet i Canada skyldtes også, at Lewis Hamilton havde en af sine jævnligt tilbagevendende off-weekends. At der ikke var noget nævneværdigt galt med Mercedes´en  blev understreget af bundsolide Valtteri Bottas, der kom i mål på andenpladsen – syv sekunder efter Vettel og 14 sekunder foran Hamilton. 

    Max Verstappen havde en god weekend (den første i 2018, hvor han ikke kørte ind i noget eller nogen!) og satte sin teamkammerat Daniel Ricardo i skyggen. Spændende at se hvad er sker hos Red Bull i de kommende uger – både omkring Ricciardos kontraktfornyelse og deres kommende motor-leverandør.

    For Kevin Magnussen og Haas blev Canadas Grand Prix en frustrerende oplevelse. Den længe ventede update af VF-18 modellen – ny front og bund plus forstærkede barge-boards – blev introduceret, men det skete på en bane, hvor bilen på grund af mange langsomme sving i alle tilfælde ikke ville være konkurrencedygtig.

    Magnussen kvalificerede sig som nummer 11 og kom i mål som nummer 13, og han antydede, at det uden update-stumperne ville det have set skidt ud. Den gode nyhed er altså, at den ’faceliftede’ Haas VF-18 fungerer – og at F1-feltet efter Monaco og Montreal nu vender tilbage til et stribe ’rigtige’ racerbaner.

    Kevin Magnussen fortalte mig allerede lørdag, at han var sikker på at Haas igen ville være med i kampen om at være fjerdebedste team – aka ’best-of-the-rest’ – i de kommende løb, og her hører jeg, der vil der være masser af Grand Prix Tours-gæster på tribunerne. OG – naturligvis til vores Race Nights. Vi ses – i Frankrigs, Østrig eller England!


    De skæve nyheder fra montreal

     

    K-MAG MISSEDE U2

    U2´s Experience + Innocence Tour gjorde i ugen op til Canadas Grand Prix stop i Montreal´s Bell Centre. Kevin Magnussen ærgrede sig over at have misset koncerten. ”Øv – U2 og Bruce Springsteen skal vi altså have styr på,” kommenterede han. 
         
     

    GROSJEAN OG MURMELDYRET

    Romain Grosjean sluttede fredags-træningen med et dramatisk highspeed-sammenstød med et murmeldyr – der omkom på stedet. ”Det var synd for murmeldyret. Og det var synd for vores nye frontvinge,” kommenterede franskmanden. Efterfølgende måtte han i paddocken trøste grandfætteren til afdøde….
         
     

    NY RESPEKT FOR OLE!

    Onsdag inviterede Red Bull og Esso til party på natklubben New City Gas i downtown. Her kunne modige journalister stille op i en pitstop-konkurrence, der om ikke andet fald gav de danske deltagere ny respekt for Red Bull-mekker Ole Schack: Vores hjulskift tog 10.68 sekunder – Ole og hans prof-kollegaer gør det på omkring to sek. Hvordan? Spørg selv Ole ved vores kommende Race Night i Østrig, hvor han er guest-star.
         
     

    DANMARK MOD FRANKRIG

    I Haas-teamet var stillingen mellem Danmark (K. Magnussen) og Frankrig (R. Grosjean) inden Canadas Grand Prix 19-0 (mht point i Formel 1-VM). Helt så stort slår vi næppe frø-æderne, når vi møder dem i fodbold VM dagen efter Frankrigs Grand Prix…
         
     

    VILLENEUVE-JUBILÆUM

    Det er i år 40 år siden Gilles Villeneuve vandt det første løb på banen i Montreal. Den legendariske canadier blev dræbt under træningen til Belgiens Grand Prix 1982, og banen blev kort efter omdøbt til ’Circuit Gilles Villeneuve’. For at markere jubilæet afholdt man torsdag en pressekonference på banen med Gilles´ enke Joan og deres søn, 1997-verdensmesteren Jacques..
         
     

    SENSATION: SEJR TIL WILLIAMS!

    Lørdag aften blev det traditionelle båd-race tværs over det olympiske bassin afviklet. Alle teams fik materialer og 45 minutter til at bygge en flåde, der kunne bære syv personer. Williams-flåden scorede en overraskende førsteplads – utvivlsomt deres eneste sejr i 2018-sæsonen!.
         
     

    DEN OPTIMALE HAAS-KØRER?

    Haas-teamet udsmykkede deres flåde med et billede af en kører ved navn Grognessen – et flot foto-mashup af Kevin Magnussen og Romain Grosjean. Naturligvis med mest hår fra K-Mag…
         
    I

    FINT ISHOCKEY-BESØG

    Kevin Magnussen og Haas-teamet fik lørdag besøg af målmanden på den danske ishockey-landshold Frederik Andersen, der til daglig spiller for Toronto Maple Leafs.;
  • Red Bull giver dig vinger

    28-05-2018

    red bull giver dig vinger.

    Formel 1-journalist Peter Nygaard rapporterer fra havnekajen i Monte Carlo.

    Daniel Ricciardo scorede mod alle odds årets anden grandprix-sejr i Monaco. I Monte Carlos kringlede gader betyder rå motor-power ikke så meget som på alle andre Formel 1-baner, og australieren tog pole position i sin Red Bull-Renault. Han tog føringen fra start, og på en bane, hvor det er omtrent umuligt at overhale, lignede det i løbets første minutter en nem og sikker sejr til australieren.

    Men så begyndte motoren at miste effekt. Teamet anslog efter løbet, ar Renault-motoren havde helt op til 25 procent mindre power end normalt, og Ricciardo fortalte, at han i anden halvdel af løbet slet ikke brugte syvende og ottende gear. At han alligevel vandt, understreger at han leverede en fantastisk præstation, hvor han endnu en gang beviste, at han er bedre end alle andre i feltet til at gribe de chancer, der spilles i hænderne på ham.

    Hans teamkammerat Max Verstappen viste til gengæld hvor dygtig han i år er til at smide alle chancer væk. I Monaco kørte han allerede i lørdagens FP3 så effektivt i hegnet, at han ikke kom til med i kvalifikationen, og derfor måtte starte bagerst. Han kørte et godt løb, men hvis han havde erobret den startposition, der var lagt op til, havde han med Ricciardos problemer vundet løbet. Nu blev han blot nummer ni, og tog fra Monaco hele 37 point op til sin teamkammerat.

    Sebastian Vettel viste for andet år i træk, at Ferrari bygger en bedre (og kortere) bil til Monte Carlos gader en Mercedes, og blev uden at true Ricciardo en sikker nummer to foran Lewis Hamilton (Mercedes). 

    Kevin Magnussen og Haas-teamet havde en weekend til glemmebogen. VF-18 modellen passede åbenlyst ikke til den kurve-rige gadebane, men danskeren fik i det mindste fornøjelsen af endnu en gang at sætte teamkammerat Romain Grosjean på plads.

    Nu venter Canadas Grand Prix – og så en lang række europæiske løb. Med Race Nights – og en Haas-racer, der igen vil være med i kampen om at være ’best-of-the-rest’!


    De skæve nyheder fra monte carlo

     

    ROSBERG OG SØN

    Det er i år 35 år siden Keke Rosberg vandt Monacos Grand Prix 1983 i en Williams. Hans søn Nico vandt løbet i Monte Carlos gader tre år i træk fra 2013-15, og det blev alt sammen fejret torsdag, da Rosberg´erne kørte et par omgange i deres vinderbiler.. 
         
     

    BOTTAS MED HAKKINEN-HJELM

    Der blev fejret endnu et finsk jubilæum i Monte Carlo: Det er 20 år siden Mika Hakkinen vandt Monacos Grand Prix 1998. Valtteri Bottas markerede jubilæet ved at stille op med en hjelm maler i sin landsmands design.
         
     

    GODE CHANCER FOR AT RYGE I HEGNET

    Hvor meget sikkerhedshegn skal er egentlig til for at omdanne Monte Carlo til en Formel 1-bane? 20.000 kvadratmeter, såmænd!
         
     

    LUNDGAARD OG KRISTENSEN

    To danske racerkørere – en tidligere og en kommende superstar – mødtes i Monaco: Tom Kristensen løb ind i Christian Lundgaard på legendariske Stars&Bars..
         
     

    RED BULL PARTY

    Torsdag aften afholdt Red Bull deres traditionelle mega-party på deres flydende ’Energy Station’ i havnen. En god mulighed for de mange hårdtarbejdende folk i F1 – og enkelte turister – til at slappe af i et par timer.
         
     

    AMBER LOUNGE MODESHOW

    Fredag var der endnu en gang modeshow i pop-up natklubben Amber Lounge i Hotel Beach Plaza. En række F1-kørere anført af Charles Leclerc beviste, hvor de til daglig optræder på racerbaner og ikke catwalks.
         
     

    GIRLS-GIRLS-GIRLS

    Der er som bekendt ikke længere officielle gridgirls i Formel 1, men i Monaco havde Tag Heuer alligevel sneget en flok modeller ind. Og barerne omkring Rascasse-svinget havde ingen betænkeligheder…
         
    I

    THE KILLERS I SINGAPORE

    Singapore, der kæmper med Abu Dhabi og Austin om at arrangere sæsonens største F1-koncerter, har offentliggjort deres 2018-lineup. De heldige gæster, der skal med Grand Prix Tours til Marina Bay kan udover K.-Mag, Lewis H og Seb-Vet og co opleve blandt andre The Killers, Simply Red, Dua Lipa og Oasis´ Liam Gallagher. For The Killers er der tale om et comeback – de spillede også i Singapore i 2013.
         
    I

    RED BULL RACERCYKEL

    Cykelproducenten BMC Switzerland, der de seneste år har stået bag en lang række sejre i Tour de France og landeverjs-VM, har indgået et samarbejde med Red Bull Advanced Technologies. ”Der er mange paralleller mellem cykling og motorsport,” siger Red Bull-teamchef Christian Horner om den kommende Red Bull/BMC-cykel.