Tysklands Grand Prix

FORMEL 1 REJSE TIL TYSKLAND 

Grand Prix Tours byder på et bredt udvalg af ture til Formel 1 på Hockenheim-banen i Tyskland. Vælg mellem kør selv rejse eller færdigpakket tur i bus med dansk turleder hele vejen. Vi bor på 3* og 4* hoteller beliggende en lille times kørsel fra banen. Under opholdet vil der lørdag aften være spændende RaceNight arrangement med F1 ekspert Peter Nygaard på et af hotellerne. Sammen med Spa-banen er Hockenheimring en af de mest besøgte Formel 1 baner blandt det danske publikum - dels fordi køreafstanden til banen er så relativ kort, og dels fordi løbet ligger i den danske industriferie. 

Grand Prix Tours tilbyder:

  • Busarrangement 28.07 2016 - 01.08 2016 med dansk turleder - Tur 1 - Torsdagsbus
  • Kør selv arrangement med 2, 3 eller 4 overnatninger på hotel
  • Entrebilletter


Program for busarrangementer

Dag Program
Torsdag 28.07 Afrejse sidst på eftermiddagen eller om aftenen afhængig af, hvor I står på bussen. Mødetid iflg. rejsebevis for gæster på tur 1. 
Fredag 29.07 Ca. kl. 08.00 - Ankomst til banen. Dagen er fri på banen til bl.a. at se træning og løb i øvrige klasser end Formel 1.
Kl. 17.30  - Afgang fra banen til hotel.
Kl. 18.30 - Ankomst  og indkvartering på hotel.
   
Lørdag 30.07 Morgenmad på hotellet.
Kl. 07.00 - Bustransfer til Hockenheimring.
Ca. kl. 17.30 - Transfer retur fra banen til hotel.
Kl. 20.00 - Møde med F1 ekspert Peter Nygaard til RaceNight. Mere information om arrangementet oplyses af turlederen. 
Søndag 31.07 Morgenmad på hotellet.
Kl. 07.30 - Afrejse fra hotellet og bustransfer til Hockenheimring. Husk at pakke al bagage inden hotellet forlades. 
Ca. kl. 17.30 - Busafgang mod Danmark.
Mandag 01.08 Alle busgæster ankommer til Danmark mandag morgen. Ca. tidspunkt kan ses i tabel nederst på siden. 
GENEREL INFO Ved afrejse anbefaler vi, at I pakker en taske til bussen med det, I skal bruge undervejs, da I først kommer til bagagen, når I er fremme. I bussen vil der være mulighed for at købe kolde og varme drikke undervejs. På bussen er der dansk turleder, som også har jeres entrebilletter til banen med. Køretider med bus ses nederst på denne side.

Forbehold for ændringer.

Prisen for busarrangement er inkl:

  • Bustransport fra Danmark til Hockenheimring
  • Transport mellem hotel og F1 banen
  • 2 nætter på valgte hotel 
  • 2 x morgenmad på hotellet
  • Tribunebillet til banen fredag, lørdag og søndag
  • RaceNight med Formel 1 journalist og fotograf Peter Nygaard
  • Velkomstgave
  • Rejsegarantifond
  • Dansk turleder

Priserne er ekskl.
Rejseforsikring og afbestillingsforsikring, evt. enkeltværelsestillæg, udflugter og øvrige tribuner.

Tribuner

Der er mulighed for tilkøb af andre tribuner. Udvalget og tillægspriser ses i trin 3 i bestillingen. Bemærk, at en bestilling først er registreret, når man i trin 3 klikker på "Gå videre" nederst på siden.

Racenight

Lørdag aften gør vi lidt ekstra ud af turen til Tysklands Grand Prix. Vi holder Grand Prix Tours RaceNight - en super aften med fælles hygge. Vi er i selskab med F1 ekspert og journalist Peter Nygaard. Han kommer direkte fra pitten på Hockenheimring, og her er alletiders chance for at høre de små lækre detaljer og lumre historier, som normalt er skjult for offentligheden. Men han er også danskeren, der ved mest om F1 og kan berette om holdenes taktik og muligheder. En super aften med masser af Formel 1 snak. Mad og drikkevarer er ekskl.

Transport

Gæster, som er med bus til Hockenheimring, har transfer fra hotellet til banen inkl. 
Gæster, som kører selv, skal selv sørge for transport mellem hotellet og banen. 

Herunder ses køretider for bussen:

JYLLAND Afrejse tordag Afrejse fredag  Hjemkomst
Aalborg, P-Plads, TH Sauersvej 17.45   10.15
Hobro, Haverslev, Afk. 33 ved Shell 18.15   09.45
Randers, Randers Hallens P-Plads 18.55   09.05
Aarhus, Musikhuset 19.40   08.30
Horsens, Afk. 56 ved Q8 20.10   08.00
Vejle, DTC Transportcenter 20.30   07.45
Fredericia, Banegård 20.30   07.45
Kolding, Rutebilstation 21.00   07.15
Haderslev, Afk. 68, samkørselsplads ved OK 21.20   06.45
Rødekro, Afk. 70 v/Statoil 21.45   06.30
Padborg, OK Transportcenter, Lejrvej 22.00   06.00
SJÆLLAND via FYN Afrejse torsdag Afrejse fredag Hjemkomst
Køge, Ølby Station 16.45   11.00
København, Sjælør Station 17.15   10.30
Roskilde, Ny Østergade 17.45   10.00
Slagelse, Transportcenter Stop 39 18.30   09.15
Odense, AFK 50 ved Mc Donald 19.45   08.30
Pris fra:
2.990,-
Dage:3
Det valgte antal overnatninger med morgenmad. Entrebillet - Tribune iflg rejsebevis. Ved tilkøb af anden kategori billet bortfalder retten til standardbillet, idet alle priser er tillægspriser.
Transportmåde:Egen transport
Bestil rejse

F1 Banen

F1 Banen


Fakta om banen

  Løbsdag   Søndag d. 31. juli 2016
  Banenavn   Hockenheimring
  Første Grand Prix   1970
  Banelængde   4,574 km
  Antal omgange   67
  Distance   306,460 km
  Banerekord   Kimi Räikönen (2004)
  Vinder 2014   Nico Rosberg
  Vinder 2015   Løb aflyst


Hockenheimring blev bygget i 1939 som en højhastigheds-testbane for Mercedes-Benz. Den oprindelige bane var næsten 8 km lang og har sammen med Nürburgring en blodig historie. Da krigen brød ud, gik racerløb i stå, og i efterkrigstidens Tyskland blev Nürburgring i første omgang vært for det tyske Formel 1 Grand Prix, mens Hockenheim blot var vært for mindre arrangementer.

Da planerne om en motorvej gennem Hockenheimring blev godkendt, fik banen et stort erstatningsbeløb. Disse penge blev anvendt til at bygge den nuværende hurtige Formel 1 bane, der i dag skærer sig gennem skoven, inden den kommer ud på det vidunderlige stadion-område med de store grandstands. 

I 1968 blev Hockenheimring ramt af en tragisk ulykke, da Jim Clark omkom i et F2 race. Ikke desto mindre kom F1 tilbage til banen i et par år fra 1970 og frem, mens den noget slidte og efterhånden umoderne Nürburgring blev renoveret. I 1976 forulykkede Niki Lauda på Nürburgring og fik nogle ganske forfærdelige forbrændinger - banen blev betragtet som livsfarlig og dermed ekskluderet fra det fine selskab. Herefter blev Hockenheimring igen hjemsted for det tyske F1 Grand Prix. I 1980 blev Patrick Depailler dræbt i en testkørsel, og der blev straks bygget en chicane for at nedsætte farten i den lynhurtige Østkurve. I 1982 forulykkede Didier Pironi og fik nogle frygtelige kvæstelser i benene. Siden da har der heldigvis ikke været nævneværdige ulykker med store menneskelige omkostninger.

Lige siden Michael Schumachers debut som F1 kører har atmosfæren ved det tyske F1 Grand Prix på Hockenheimring været et kapitel for sig. Ingen anden bane har kunnet måle sig med dette. Kombinationen af larmen fra bilerne og de euforiske tilskuere har slået alle rekorder, og stemningen er i topklasse. I 2002 blev den lange strækning gennem skoven sløjfet, og banen blev i det hele taget modificet en del. På trods af argumenter om, at banen nu havde mistet noget af sin karakter, blev det første Formel 1 løb på den nye bane i 2002 betragtet som en stor succes.

I en årrække (1995-2006), mens Michael Schumacher var på toppen, blev der afholdt 2 Formel 1 løb i Tyskland - Det tyske Grand Prix på Hockenheimring og det Europæiske Grand Prix på Nürburgring. Men fra 2007 blev det således, at der bliver kørt hvert andet år på Hockenheim og hvert andet år på Nürburg. Pga. økonomisk krise blev der i 2014 ikke et Tysk Grand Prix overhovedet, men fra 2015 køres der igen fast på Hockenhemring, mens Nürburgring er ude. 

Fra 2015 er der ikke længere mulighed for at købe ståpladser på Hockenheim, og alle vore priser er derfor med en tribune som standard. 

Lokal Guide

Under opholdet til Tysklands Grand Prix på Hockenheimring bor vi i byen Neustadt an der Weinstrasse med ca. 55.000 indbyggere. Afstanden til banen er ca. 45 km. Byen byder på en masse skønne restauranter og barer med udendørs servering. Især det historiske område “Altstadt” med de mange gotiske bygninger er med til at skabe de charmerende rammer - og store dele af området blev restaureret i 2009. Byen ligger natursmukt lige op til Naturpark Pfälzer Wald - et herligt skovområde. Neustadt an der Weinstrasse er udover en utrolig charmerende by også velkendt som en af hovedbyerne beliggende på den tyske vinrute. Ikke mindst dét er med til at sørge for mange hyggelige spisesteder. Og efterhånden er kvaliteten på tysk vin ved at komme på rette spor, så der er absolut basis for et par hyggelige aftener i den lille by.

Foregår turen til Hockenheimring i egen bil, kan det anbefales at forlænge turen med en smuk naturoplevelse i naturparken Pfälserwald, hvor der er et utal af vandre- og trekkingruter, mountainbiketure, stolelift, små sejlbåde etc. Alternativt kan et besøg i byen Mannheim med 350.000 indbyggere anbefales. Den ligger blot 15 km fra Hockenheimring.

Afgange og priser

AfrejsedatoTransportmådeDestinationLedige pladserFra pris
29/7Egen transportHotel Achat, Neustadt. 3 dage/2 nætterFuldbooket, venteliste2.990,-Book på venteliste
29/7Egen transportHotel Achat, Neustadt. 4 dage/3 nætterFuldbooket, venteliste3.690,-Book på venteliste
29/7Egen transportComfort Hotel Achat, Bretten. 3 dage/2 nætterMere end 83.290,-Bestil
29/7Egen transportComfort Hotel Achat, Bretten. 4 dage/3 nætterMere end 83.790,-Bestil

Indkvartering

Comfort Hotel Achat, Bretten

Comfort Hotel Achat, Bretten

Dejligt 3* hotel beliggende i den historiske by Bretten, i udkanten af naturparken Stromberg-Heuchelberg. Hotellet har egen stemningfuld bar. LIge ved siden af hotellet ligger en hyggelig restautant s...
Entrebilletter, Hockenheim

Entrebilletter, Hockenheim

Standard entrebillet er en Kat 7 billet på innertribune. Ved tilkøb af anden type billet bortfalder standard billet idet alle priser er tillægspriser
Hotel Achat, Neustadt

Hotel Achat, Neustadt

Dejlig 3* hotel som ligger blot 5 minutters gang fra den byen historiske centrum. Hotellet ligger midt på den tyske vinrute og byen emmer af hygge med små vinbarer og hyggelige spisesteder...