Tysklands Grand Prix

FORMEL 1 REJSE TIL TYSKLAND 

Grand Prix Tours byder på et bredt udvalg af ture til Formel 1 på Hockenheim banen i Tyskland. Vælg mellem kør selv rejse eller færdig pakket tur i bus med dansk turleder hele vejen. Vi bor på 3* og 4* hoteller beliggende en lille times kørsel fra banen. Under opholdet vil der lørdag aften være spændende Racenight arrangement med F1 ekspert Peter Nygaard på et af hotellerne. Sammen med Spa-banen er Hockenheimring en af de mest besøgte Formel 1 baner blandt det danske publikum - dels fordi køre afstanden til banen er så relativ kort og dels fordi løbet ligger i den danske industriferie. 

Grand Prix Tours tilbyder

  • Busarrangement 28.07 2016 - 01.08 2016 med dansk turleder - Tur 1 - Torsdagsbus
  • Kør selv arrangement med 2, 3 eller 4 overnatninger på hotel
  • Entrebilletter


Program for busarrangementer

Dag Program
Torsdag 28.07 Afrejse sidst på eftermiddagen eller om aftenen afhængig af hvor I står på bussen. Mødetid iflg. rejsebevis for gæster på tur 1. 
Fredag 29.07 Kl. 08.00 - Ca ankomst til banen. Dagen er fri på banen til bl.a. at se træning og løb fra øvrige klasser end Formel 1.
Kl. 17.30  - Afgang fra banen til hotel
Kl. 18.30 - Ankomst  og indkvartering på hotel
   
Lørdag 30.07 Morgenmad på hotellet.
Kl. 07.00 - Bustransfer til Hockenheimring.
Kl. 17.30 - Ca. Transfer retur fra banen til hotel
Kl. 20.00 - Møde med F1 ekspert Peter Nygaard til Racenight. Mere information om arrangementet oplyses af turlederen. 
Søndag 31.07 Morgenmad på hotellet.
Kl. 07.30 - Afrejse fra hotellet og bustransfer til Hockenheimring. Husk at pakke al bagage inden hotellet forlades. 
Kl. 17.30 - Ca. Busafgang mod Danmark
Mandag 01.08 Alle busgæster ankommer til Danmark mandag morgen. Ca. tidspunkt kan ses i tabel nederst på siden. 
GENEREL INFO Ved afrejse anbefaler vi, at pakke en taske til bussen med det i skal bruge undervejs, da i først kommer til bagagen når i er fremme. I bussen vil der være mulighed for at købe kolde og varme drikke undervejs. Der er dansk turleder med bussen som også har jeres entrebilletter til banen med. Køretider med bus ses nederst på denne side.

Forbehold for ændringer.

Prisen for busarrangement er inkl:

  • Bustransport fra Danmark til Hockenheimring
  • Transport mellem hotel og F1 banen
  • 2 nætter på valgte hotel 
  • 2 x morgenmad på hotellet
  • Tribunebillet til banen fredag, lørdag og søndag
  • Racenight med Formel 1 journalist og fotograf Peter Nygaard
  • Velkomstgave
  • Rejsegarantifond.
  • Dansk turleder.

Priserne er ekskl.
Rejseforsikring og afbestillingsforsikring, evt. enkeltværelsestillæg, udflugter og øvrige tribuner.

Tribuner

Der er mulighed for tilkøb af andre tribuner. Udvalget og tillægspriser ses i trin 3 i bestillingen. Bemærk, en bestilling er først registreret når man i trin 3 klikker på "Gå videre" nederst på siden.

Racenight

Lørdag aften gør vi lidt ekstra ud af turen til Tysklands Grand Prix. Vi holder Grand Prix Tours RaceNight - en super aften med fælles hygge. Vi er i selskab med F1 ekspert og journalist Peter Nygaard. Han kommer direkte fra pitten på Hockenheimring og her er alletiders chance for at høre de små lækre detaljer og lumre historier som normalt er skjult for offentligheden. Men han er også danskeren der ved mest om F1 og kan berette om holdenes taktik og muligheder. En super aften med masser af Formel 1 snak. Mad og drikkevarer er ekskl.

Transport

Gæster som er med bus til Hockenheimring har transfer fra hotellet til banen inkl. 
Gæster som kører selv skal selv sørge for transport mellem hotellet og banen. 

Herunder ses køretider for bussen:

JYLLAND Afrejse tordag Afrejse fredag  Hjemkomst
Ålborg, P-Plads, TH Sauersvej 17.45   10.15
Hobro, Haverslev, Afk. 33 ved Shell 18.15   09.45
Randers, Randers Hallens P-Plads 18.55   09.05
Århus, Musikhuset 19.40   08.30
Horsens, Afk. 56 ved Q8 20.10   08.00
Vejle, DTC Transportcenter 20.30   07.45
Fredericia, Banegård 20.30   07.45
Kolding, Rutebilstation 21.00   07.15
Haderslev, Afk. 68, samkørselsplads ved OK 21.20   06.45
Rødekro, Afk. 70 v/Statoil 21.45   06.30
Padborg, OK Transportcenter, Lejrvej 22.00   06.00
SJÆLLAND via FYN Afrejse torsdag Afrejse fredag Hjemkomst
Køge, Ølby Station 16.45   11.00
København, Sjælør Station 17.15   10.30
Roskilde, Ny Østergade 17.45   10.00
Slagelse, Transportcenter Stop 39 18.30   09.15
Odense, AFK 50 ved Mc Donald 19.45   08.30
Pris fra:
1.150,-
Dage:4
Entrebillet KAT 7 Inder tribune A/B/C. Ved tilkøb af anden billet bortfalder retten til denne idet alle priser er tillægspriser
Transportmåde:Egen transport
Bestil rejse

F1 Banen

F1 Banen


Fakta om banen

  Løbsdag   Søndag d. 31. juli 2016
  Banenavn   Circuit de Spa-Francorchamps
  Første Grand Prix   1970
  Banelængde   4,574 km
  Antal omgange   67
  Distance   306,460 km
  Banerekord   Kimi Raikönen (2004)
  Vinder 2014   Nico Rosberg
  Vinder 2015   Løb aflyst


Hockenheimring blev bygget i 1939 som en højhastigheds-testbane for Mercedes-Benz. Den oprindelige bane var næsten 8 km lang og har sammen med Nürburgring en blodig historie. Da krigen brød ud gik racerløb i stå og i efterkrigstidens Tyskland blev Nürburgring i første omgang vært for det tyske Formel 1 Grand Prix, mens Hockenheim blot var vært for mindre arrangementer.

Da planerne om en motorvej gennem Hockenheimring blev godkendt, fik banen et stort erstatningsbeløb. Disse penge blev anvendt til at bygge den nuværende hurtige Formel 1 bane, der i dag skærer sig gennem skoven, inden den kommer ud på det vidunderlige stadion-område med de store grandstands. 

I 1968 blev Hockenheimring ramt af en tragisk ulykke da Jim Clark omkom i et F2 race. Ikke desto mindre kom F1 tilbage til banen i et par år fra 1970 og frem, mens den noget slidte og efterhånden umoderne Nürburgring, blev renoveret. I 1976 forulykkede Niki Lauda på Nürburgring og fik nogle ganske forfærdelige forbrændinger - banen blev betragtet som livsfarlig og dermed ekskludret fra det fine selskab. Herefter blev Hockenheimring igen hjemsted for det tyske F1 Grand Prix. I 1980 blev Patrick Depailler dræbt i en testkørsel og der blev straks bygget en chicane for at nedsætte farten i den lynhurtige i Østkurve. I 1982 forulykkede Didier Pironi og fik nogle frygtelige kvæstelser i benene. Siden da har der heldigvis ikke været nævneværdige ulykker med store menneskelige omkostninger.

Lige siden Michael Schumacher debut som F1 kører har atmosfæren ved det tyske F1 Grand Prix på Hockenheimring været et kapitel for sig. Ingen anden bane har kunnet måle sig med dette. Kombinationen af larmen fra bilerne og de euforiske tilskuere har slået alle rekorder og stemningen var i topklasse. I 2002 blev den lange strækning gennem skoven sløjfet og banen blev i det hele taget modificet en del. På trods af argumenter om, at banen nu havde mistet noget af sin karakter, blev det første Formel 1 løb på den nye bane i 2002 betragtet som en stor succes.

I en årrække (1995-2006) mens Michael Schumacher var på toppen blev der afholdt 2 Formel 1 løb i Tyskland - Det tyske Grand Prix på Hockenheimring og det Europæiske Grand Prix på Nürburgring. Men fra 2007 blev det således at der bliver kørt hvert andet år på Hockenheim og hvert andet år på Nürburg. Pga. økonomisk krise blev der i 2014 ikke et Tysk Grand Prix overhovedet, men fra 2015 køres der igen fast på Hockenhemring mens Nürburgring er ude. 

Fra 2015 er der ikke længere mulighed for at købe ståpladser på Hockenheim, og alle vore priser er derfor med en tribune som standard. 

Lokal Guide

Under opholdet til Tysklands Grand Prix på Hockenheimring bor vi i byen Neustadt an der Weinstrasse med ca. 55.000 indbyggere. Afstanden til banen er ca. 45 km. Hotel Ramada er centralt beliggende i byen, som byder på en masse skønne restauranter og barer med udendørs servering. Især det historiske område “Altstadt” med de mange gotiske bygninger er med til at skabe de charmerende rammer - og netop i 2009 er store dele af området nyrestaureret. Byen ligger natursmukt lige op til Naturpark Pfälzer Wald - et herligt skovområde. Neustadt an der Weinstrasse er udover en utrolig charmerende by også velkendt som en af hovedbyerne beliggende på den tyske vinrute. Ikke mindst det er med til at sørge for mange hyggelige spisesteder. Og efterhånden er kvaliteten på tysk vin ved at komme på rette spor, så der er absolut basis for et par hyggelige aftener i den lille by.

Foregår turen til Hockenheimring i egen bil kan det anbefales at forlænge turen med en smuk naturoplevelse i naturparken Pfälserwald, hvor der er et utal af vandre- og trekkingruter, mountainbiketure, stolelift, små sejlbåde etc. Alternativt kan et besøg i byen Mannheim med 350.000 indbyggere anbefales. Den ligger blot 15 km fra Hockenheimring.

Afgange og priser

UdgåendeAfrejsestedIndkvarteringLedige pladserFra pris
28/7BusHotel Achat, Neustadt Mere end 84.390,-Bestil
28/7Egen transportHotel Achat, Neustadt Fuldbooket, venteliste3.690,-Book på venteliste
28/7Egen transportHotel Achat, Neustadt Fuldbooket, venteliste4.290,-Book på venteliste
28/7Egen transportEntrebilletter, HockenheimMere end 81.150,-Bestil
29/7Egen transportHotel Achat, Neustadt Mere end 82.990,-Bestil
29/7Egen transportHotel Achat, Neustadt 73.690,-Bestil

Indkvartering

Entrebilletter, Hockenheim

Entrebilletter, Hockenheim

Standard entrebillet er en Kat 7 billet på innertribune. Ved tilkøb af anden type billet bortfalder standard billet idet alle priser er tillægspriser
Hotel Achat, Neustadt

Hotel Achat, Neustadt

Dejlig 3* hotel som ligger blot 5 minutters gang fra den byen historiske centrum. Hotellet ligger midt på den tyske vinrute og byen emmer af hygge med små vinbarer og hyggelige spisesteder...